Petitie voor meer camperplaatsen langs Vlaamse kust

Plaats reactie
hurktoilet

Petitie voor meer camperplaatsen langs Vlaamse kust

Bericht door hurktoilet » wo 08 apr 2015, 0:24

De Vlaamse kust staat bekend als camper-vijandig. Zelf ken ik alleen de cp in Westende als legale camperplaats, maar die staat al heel snel vol. Overal elders vind je verbodsbordjes (als ik het mis heb hoor ik het graag, de laatste keer ben ik naar Frankrijk gevlucht, nog voor Duinkerken ben je van harte welkom).
Camperdealer Urbano in Oostende, die op zijn terrein graag camperaars laat overnachten, is nu een online-handtekeningenactie begonnen om de Vlaamse regering zo ver te krijgen dat er meer camperplaatsen ingericht worden. Lijkt me de moeite van het ondersteunen waard.
Laatst gewijzigd door hurktoilet op wo 08 apr 2015, 8:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijhuis

Re: Petitie voor meer camperplaatsen langs Vlaamse kust

Bericht door Rijhuis » wo 08 apr 2015, 0:50

Dat is normaal. De "hardwerkende West-Vlaming" is geïnteresseerd in 3 dingen : geld, geld & geld. Campinguitbaters willen dat de rijhuizen bij hen overnachten en niet op camperparkings, dat brengt niet genoeg op. De Belgische kust is 60 km geldklopperij. Eigenlijk kan je er beter wegblijven.
PS : Ik ben Belg en ik kan het weten.

freedom2

Bericht door freedom2 » wo 08 apr 2015, 8:58

ik denk dat Belgische kust, gewoon een verlengde van de Nederlandse wat betreft overnachten met motorhome

mcjas

Bericht door mcjas » za 24 okt 2015, 15:39

hoi,

wij zijn afgelopen donderdag op terug reis uit Disneyland Parijs gestopt op de camperplaats in Veurne. Was gratis, toiletgebouw waar gedoucht kan worden door met €1.50 de deur te openen. Plek voor zo'n 8-10 campers bij de jachthaven, en om de hoek nog een apart aangegeven stuk parkeerplaatsen voor campers, ook gratis, maar wel kleine plekken.

groetjes

MJ
Fiat ducato met een hobby opbouw af fabriek uit 1983 is onze trots :-)

Vertrokken3

Bericht door Vertrokken3 » za 24 okt 2015, 17:43

Veurne wordt niet echt bij de Vlaamse kust gerekend....

Dat is natuurlljk het grappige eraan, terwijl elke kustgemeente verbodsborden plaatst en campers weigert, is het zo dat wanneer je een km of 15 het land intrekt er ineens geen verbod meer is.

Wij gaan regelmatig recreëren enz aan de Belgische kust, alleen daarna rijden we een km of 15 zuidwaarts om rustig te gaan slapen op een of andere openbare parkeerplaats.

Dus niet echt een behoefte om een camperplaats aan de Vlaamse kust, maar als ik medecamperaars er mee een dienst bewijs :thumbup:

Bert.H

Bericht door Bert.H » wo 28 okt 2015, 18:45

https://www.google.be/maps/@51.1668348, ... !1e3?hl=nl

Zijn enkele weken terug daar geweest, plek genoeg maar 8€ halve dag 16€ hele dag na 19.00 uur oprotten.
De campers moeten altijd betalen en de personen auto's alleen in de zomermaanden.
Zijn ook door gereden naar de Franse kust, mooie plaatsen en gratis.

bert.h

Danny268

Bericht door Danny268 » ma 02 nov 2015, 19:51

ik weiger zoizo naar de belgische kust te gaan ... veel te druk en ongezellig met al die betonblokken :bang:

Plaats reactie