Luik

Bob Diesel

Re: Luik

Bericht door Bob Diesel » zo 27 aug 2017, 21:24

debos schreef:Bedankt vd reacties. Morgen vertrekken we en wed djen wrl hier we Luik gaan doen.
De antwoorden zijn erg wisselend.ik ga eff vanuit dat we de rondweg gaan nemen, maar is nog nooit gelukt ivm verwarrik g borden.
Gr
Luxemburg E25 volgen,kan niet fout :wave:
Groetje's
Bob

Afbeelding

Today,is
Yesterday,s
Tomorrow

debos

Bericht door debos » zo 27 aug 2017, 21:43

Gaan we doen
Gr
Wat is het toch genieten in onze FFB

janmetdoka

Bericht door janmetdoka » zo 27 aug 2017, 22:04

https://www.google.de/maps/@50.6842478, ... 312!8i6656" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vermoed dat het hier vaak mis gaat voor wie het hier niet kent en zonder navigatie rijdt:

Je moet hier bij Cheratte, om op de ringweg te komen, naar rechts. Aken en Verviers worden hier wel genoemd, Luxemburg pas na de afslag. :bang:
De ring wordt dan wel genoemd, maar de E25 dan weer niet. En om de verwarring compleet te maken wordt rechtdoor, de oude route langs de kaden, A25 genoemd en wel vermeld.

Dat had duidelijker gekund.
Ubi bene, ibi patria.

hurktoilet

Bericht door hurktoilet » zo 27 aug 2017, 23:23

Eh, tja, er staat boven Aken en Verviers toch duidelijk het woord ring...
En dat A25 mag voor ons verwarrend zijn, de Belgen hebben weliswaar ook A-nummers voor hun snelwegen, die gebruiken ze nooit. Ze duiden die altijd met het E-nummer aan.
Terzijde, nog een Belgische snelweg-eigenaardigheid: Op de Vlaamse radio worden regelmatig vallende sterren op snelwegen aangekondigd, zelfs overdag. Ik heb me daar nogal over verbaasd, maar het blijkt dat men daar snelheidscontroles mee bedoelt . Die schijn je daar formeel niet te mogen publiceren.

debos

Bericht door debos » ma 28 aug 2017, 7:28

Dank vd link ,idd daar zal de verwarring zitten.
Dit is duidelijk en ja jammer dat ze dan op dat bord geen Luxemburg zetten,en wegnummer.er gaan zoveel mensen naar het zuiden
Gr :D

limos07
Locatie: oudste stad van nederland. & overwinteren in portugal + spanje

Bericht door limos07 » ma 28 aug 2017, 11:33

Ook ik rijd daar bij Luik wel eens flink verkeerd met mijn 7,23m :bang:
Maar ik vond op internet nog 3bladzijden met wegbeschrijving. Google weet bijna alles. :mrgreen:
Trouwens>> hier op het forum is het ook al eens geweeest

https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... 300093.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

rob2

Bericht door rob2 » ma 28 aug 2017, 11:45

Ik rij nooit verkeerd in Luik,
maar 'gewoon' door de stad - de tunneltjesroute :shh:
Da's jeugdsentiment, vond ik >40jaar geleden bij m'n ouders op de
achterbank een leuke weg.
We rijden er meestal op vrijdagavond laat, of zondag ; dan zal de gendarmerie toch ook wel weekend hebben :wink:
Groet,
Rob

Richie

Bericht door Richie » ma 28 aug 2017, 16:44

En zo doe ik dat ook. Meestal rond 4-5 uur in de ochtend, heerlijk rustig.
Ik heb 1 keer geprobeerd op dat bord te letten...gemist :mrgreen:
OP de terugweg ooit, was ook in de nacht...02u of zoiets... niemand op de weg behalve een auto van de Zwaantjes. (herstel: zwaantjes reden motor, dit waren agenten.)
Ze keken, maar meer ook niet. dus ook met 7mtr> liggen ze er niet zo wakker van denk ik.

debos

Bericht door debos » ma 28 aug 2017, 18:05

Dankzij de foto prima gegaan. Dat is idd verwarrend punt
Gr

seth_space

Bericht door seth_space » ma 28 aug 2017, 20:05

De in 2001 aangekondigde handhaving door cameras heeft nooit plaatsgevonden. Gezien het zware verkeer ( vooral bussen) die er dagelijks doorheen rijden heeft het ook geen prioriteit.
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... 300093.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”

PaulBng

Bericht door PaulBng » ma 28 aug 2017, 23:37

Ben daar laatst ook de mist in gegaan. Maar 3ton en 5m99...
Paul
-----
Wie dagdroomt heeft nachtrust ...

janmetdoka

Bericht door janmetdoka » di 29 aug 2017, 1:51

hurktoilet schreef:....En dat A25 mag voor ons verwarrend zijn, de Belgen hebben weliswaar ook A-nummers voor hun snelwegen, die gebruiken ze nooit. Ze duiden die altijd met het E-nummer aan.....
Allemaal tot je dienst hoor. Maar de E25 volgt tegenwoordig keurig het verloop van de grote omweg om Luik. Eenmaal rechtsaf en de brug over de Maas overgestoken, wordt die E25 ook weer lekker consequent op de bewegwijzering aangegeven. Alleen nou net bij die ene afslag waar mensen het soms echt nodig hebben was het kennelijk teveel gevraagd om er even een bovenbordje bij te hangen. Het oude traject van de E25 heet vanaf Cheratte tegenwoordig A25 en zoals ik al schreef: dat wordt wel degelijk op de bewegwijzering aangegeven.

En het is toch al een draak van een knooppunt. Veel kruisingen van verkeersstromen, kort en snel achter elkaar. Wie het er niet kent is er al snel verloren. Maar het zal niet makkelijk zijn er nog iets aan te verbeteren. Het is er en ongelooflijk druk en er moet daar flink met de ruimte gewoekerd worden.
Ubi bene, ibi patria.

JoopBrekken

Bericht door JoopBrekken » di 29 aug 2017, 9:33

Met TomTom ga je zonder probleem precies zo als je opgegeven hebt.
Maw hebben jullie geen gps navigator??
Groeten van Joop, PA0JOO, samen met Ria, vooral s'winters de zon zoekend met ons busje.

janmetdoka

Bericht door janmetdoka » di 29 aug 2017, 12:29

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... t-Vorchten" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Tuurlijk. En ik kom daar tegenwoordig ook zonder navigatie probleemloos waar ik zijn wil omdat het punt tegenwoordig min of meer in mijn achtertuin ligt. Maar als je zo gaat redeneren kun je alle bewegwijzering wel weghalen.

Navigatie is een prima hulpmiddel, maar je zou er niet afhankelijk van moeten zijn. (Mijn mening dan hè).
Ubi bene, ibi patria.

Plaats reactie