Autobus ombouwen naar camper/woning

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Dafluc
Moderator

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning

Bericht door Dafluc » zo 31 dec 2017, 17:01

:thumbup:
Afbeelding

AadenAnke

Bericht door AadenAnke » zo 31 dec 2017, 17:29

Ach dat groene gras hè

Maar Nico zeg eens hoeveel tank inhoud heb je?

Gr. Aad

Bob Diesel

Bericht door Bob Diesel » zo 31 dec 2017, 17:38

Net zo veel als z,n beurs

Met het tanken he :wink:
Groetje's
Bob

Afbeelding

Today,is
Yesterday,s
Tomorrow

Vopper

Bericht door Vopper » zo 31 dec 2017, 17:40

De lage wegenbelasting in België maakt de hogere dieselprijs tot peanuts ;;-)

:wave: Vopper
1 mei dag van het pensioen ;-))

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » zo 31 dec 2017, 18:28

AadenAnke schreef:Ach dat groene gras hè

Maar Nico zeg eens hoeveel tank inhoud heb je?

Gr. Aad
De tank is (helaas) maar 300 liter en ik heb 6x 20 liter jerrycans daarbij dus 420 liter bij elkaar. Daarnaast ken ik een paar busbedrijven waar aanmerkelijk goedkoper kan tanken, die hebben een eigen tankinstallatie staan. Aan de pomp zul je mij in Nederland dus niet zien tanken.
FB groep Touringcamper: https://www.facebook.com/groups/Touringcamper/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperend Nederland: https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperplaatsen grote campers: https://www.facebook.com/groups/Camperplaatsen/" onclick="window.open(this.href);return false;

on4avt

Bericht door on4avt » zo 31 dec 2017, 20:57

Vopper schreef:De lage wegenbelasting in België maakt de hogere dieselprijs tot peanuts ;;-)

:wave: Vopper
Wij vinden het toch duur om te tanken hoor.

kampo

Bericht door kampo » ma 01 jan 2018, 8:10

Binnenkort gaan we dus weer massaal omrijden voor een kleine besparing. :sick:
Goed voor de vervuiling, slecht voor de Belgische economie.
Met 1 tankvulling geraak ik tot in Marokko. Daar staat de diesel aan 85 cent per liter :-B
Het is absurd maar onderweg rij ik dan aan een 100 tal tankstations voorbij zonder te stoppen.
Daaronder een paar in Luxemburg waar de diesel aan 1,04 staat.
Volgend (dit) jaar best weer naar Rusland op verlof aan 0,55 euro/liter. x:O
Groeten Kampo

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » ma 01 jan 2018, 10:03

Ik kan een besparing van soms 30 cent per liter toch echt geen kleine besparing noemen, zeker niet als je even een 250 liter gaat tanken, dan tikt het behoorlijk aan. Ik begrijp ook nooit dat er mensen zijn die langs de snelweg gaan tanken want dan ben je écht een dief van je portemonnee. Uit principe deed en doe ik dat niet, ik ga altijd voor de goedkoopste, ik denk dat ik nog nooit in Nederland langs de snelweg heb getankt zowel met de auto. motor of camper.
Over het milieu moet je het niet hebben want dat interesseert onze regeringen ook niet, behalve met de mond maar niet in de praktijk. Was dat wél zo dan zouden ze de schoonste brandstof, LPG, promoten en niet extra belasten en tevens het vliegverkeer ontmoedigen / beperken i.p.v. steeds verder uitbreiden.
FB groep Touringcamper: https://www.facebook.com/groups/Touringcamper/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperend Nederland: https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperplaatsen grote campers: https://www.facebook.com/groups/Camperplaatsen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dafluc
Moderator

Bericht door Dafluc » ma 01 jan 2018, 14:03

Waarmee we wederom in de oude riedel vervallen. Terug on topic dus.
Afbeelding

iSonic

Bericht door iSonic » ma 08 jan 2018, 17:55

En heb je al wat bekeken of gekocht?

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » di 09 jan 2018, 0:10

Ha, ik ben terug online!
Sorry voor het late antwoord, was een paar dagen in de bergen zonder internet en dan van Turkije ineens naar België gereden, dus had ik wat anders te doen... tegen 80km/u... :lol3:

Ik heb al jullie antworoden gelezen en @Guido, tja, dat had ik ondertussen al begrepen... :D

Kleine update dus momenteel:

We hebben de grote roze bus afgeschreven, te veel rotte stukken aan, maw te veel werk voor de gevraagde prijs.
De Winnebago en een andere Amerikaan hebben we ook laten staan, deels omdat het verhaal van de verkoper gewoon niet klopte, deels om een aantal praktische redenen.
Dan, de fameuze 814. Zowel mijn echtgenote als mezelf wilden dit voertuig echt hebben. Ik ben hem gisteren dan ook in Duitsland uitvoerig gaan bekijken en heb er 4,5u zoet mee geweest.
Ik heb hem uiteindelijk laten staan...
> vocht op een aantal plekken (ik had mijn meter laten opsturen naar een vriend in München)
> her en der wat kleinigheidjes, die niet echt een probleem vormen, maar wel lastig zijn.
> Grootste probleem zijn dus toch de gewichten van dat voertuig. Verkoper is ter goeder trouw en ik ben dus het volgende te weten gekomen. Hij heeft het vtg laten wegen (zonder de 300l water) en dan weegt het vtg 7.280kg Hij laat het herzetten van 7.9T naar 7.450kg... en dus zit het vtg al met overgewicht van zodra de waterreservoir gevuld is... laat staan onze rommel en een scooter, dan kom ik vlotjes aan 500kg overgewicht.
Krijg ik dus NOOIT in België door de keuring, noch dat ik een te zwaar voertuig wil!
Dus helaas, de zoektocht gaat verder.

Het voordeel is dat ik nu terug in België ben en dus sneller afspraken kan maken om een vtg te gaan bezichtigen.
Ondertussen hebben we ook beslist van rustig in ons appartement te blijven zitten tot we "klaar" zijn met enerzijds de (om)bouw van de camper en anderzijds we definitief gaan verhuizen in het voertuig. Dat geeft ons meer ademruimte op tijdsvlak.
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be

kampo

Bericht door kampo » di 09 jan 2018, 9:14

Haha welcome back :-B
Jammer dat mijn waarschuwing over het mogelijke MB 814D gewichtsprobleem dus werkelijkheid was.
Dus ... men weze gewaarschuwd met een extreem lange opbouw.
En waarom laat hij hem niet op 7990kg staan ?
In de advertentie stond trouwens 7800kg wat een raar getal is.
Dat soort wagens blijft wat langer te koop staan...
Voor Belgen maakt het weinig verschil of het een <7,5T of <12T is.
Is het de moeite om erover na te denken om die opbouw over te zetten op een recentere MB 1024 of 1229 ?
Groeten Kampo

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » di 09 jan 2018, 9:49

Haha, bedankt!

Na 4 jaar ben ik terug "thuis" in mijn "eigen" bed.
Mja, ik kon er alleszins niet in slapen. De camper te gewoon zeker... ?!

Iig, hij doet het voor de regeling dat de ouderen er dan nog met hun B rijbewijs mee mogen rijden en omdat er veel verschil is in D tussen meer of minder dan 7,5T. Was ik me ook niet van bewust maar odnerweg naar hem heb ik idd verschillende verbodsborden gezien inzake 7,5T. Dus er zal wel grond inzitten zeker...?
An sich inzake belastingen maakt het in BE niks uit. Maar goed hij voert hem van Zwitserland naar Duitsland in, dus zal hij wel zijn redenen hebben zeker. Ik heb er niet over doorgevraagd omdat ik tegen dan al beslist had van hem niet te nemen. Het vocht was al een no go voor mij, hoe spijtig ook.
(en ik vond de dieselverwarming ook maar niks, er zat slag op de stuurinrichting, vééééél plaatsverlies door slechte indeling onderhuids, ...)
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » wo 10 jan 2018, 1:30

Dit gezegd zijnde, blijft deze toch maar door ons hoofd spoken.
Hij had wat groter en ruimer gekund om mee rond te trekken/in te wonen, maar de garage maakt het o zo goed én de uitstraling past gewoon 100% bij ons. Een super ruime 12m bus is best gaaf, maar ondertussen zijn we al meer dan tevreden met 8 a 9 meter. Nu hebben we er 6... ;-)

Ja, hij is van 1985, an sich schrikt dat me niet af, de huidige eigenaar is er ook al meermaals mee naar Engeland mee gereden, maar kan er iemand me iets zinnigs bijbrengen over de Volvo B6FA?
Het was een oude Nederlandse schoolbus.
Is een automaat.
Te verwachten verbruik? Gekende problemen? Waarop te letten specifiek? ...

MTM van 12T en hij weegt er nog geen 8 nu, dus de gewichten zitten goed. Krijg ik nooit volgeladen.
De garage is voorzien voor een sidecar, dus meer dan ruim genoeg voor de scooter. Doet ons dan ook meteen terug dromen om misschien toch ook op termijn voor een sidecar te gaan. Dat was enkele jaren geleden nog het plan, maar ik wou geen aanhanger meezeulen.
Mijn eerste gedachte is van de garage naar onze wensen wat aan te passen en een volledig zonnepanelen installatie te installeren en dan kunnen we er meteen mee vertrekken, denk/hoop ik...

Afbeelding

De link voor marktplaats nogmaals.

Plaats reactie