Autobus ombouwen naar camper/woning

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
WanderingSouls

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 10:35

@ kampo.

Wat zei je ook alweer over een 12m vrachtwagen... ?
:hug:

https://www.2dehands.be/caravans-kamper ... 40703.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind hem best vet.... zelfde lengte als een bus,maar mét garage... ;-)
Nadeel is stuur aan de verkeerde kant, dus in sommige landen (eens we terug reizen) gaan we er niet mee mogen rijden. Maar ja, dat is dan weer bijzaak.
Laatst gewijzigd door WanderingSouls op do 28 dec 2017, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.
Website:www.wanderingsouls.be
Facebook en Instagram: WanderingSouls.be

AadenAnke

Bericht door AadenAnke » do 28 dec 2017, 12:35

Niet mogen rijden in sommige landen moet je even uitleggen aub

Gr. Aad

Toon

Bericht door Toon » do 28 dec 2017, 12:49

niet in bepaalden landen mogen rijden weet ik niet
maar met een 1900 en dat formaat zul je nooit in de file rijden
wel altijd vooraan
zelfs met een normaal viaduct oprijden moet er al verschillende versnellingen terug geschakeld worden
en wind van voren is hellemaal een ramp
voordeel is wel hij heeft al een Belgisch kenteken
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding

de Jonckheer

Bericht door de Jonckheer » do 28 dec 2017, 13:18

Dat je er in bepaalde landen niet mee mag rijden geloof ik niet zo, dan zouden Engelsen in hun beweging belemmerd zijn. Er zijn andere nadelen zoals de ingang aan de verkeerde kant en die garage is veel te groot dus er moet sowieso een herinrichting komen. Dan kun je beter een verhuiswagen kopen die inrichten. Maar ja, dan heb je weer geen ramen . .
FB groep Touringcamper: https://www.facebook.com/groups/Touringcamper/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperend Nederland: https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/" onclick="window.open(this.href);return false;
FB groep Camperplaatsen grote campers: https://www.facebook.com/groups/Camperplaatsen/" onclick="window.open(this.href);return false;

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 13:44

De landen waar ik het zo van weet zijn El Salvador, Costa Rica, Chile, Saoudi Arabië en ws nog een paar... ik dacht ook Bolivia en Peru, maar ben niet zeker. Zou het terug moeten opzoeken.
Britten en Ozzies hebben maar een 50/50 kans dat ze erdoor gerakenaan de grens. Vaak tegen hoge "tarieven"
Ik heb zelfs weet van een man die een onbouwkit heeft in zijn 4x4.
Op een half iur kan hij alles ombouwen van RHD naar LHD.
It is only with the heart that one can see rightly, what is essential is invisible to the eye.

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 13:49

Nico, je hebt gelijk. Hij moet volledig gestript worden van binnen en opnieuw gedaan worden. Ik heb maar 1 meter diepte nodig als garage als we de fietsen en scooter dwars zetten.
Maar wat me an sich aan zo'n beest interesseert is dat ik de lengte ve bus heb op een vrachtwagenchassis met garage...
Ach, idee 101 weeral he... :-)

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 21:44

deze vrachtwagen zou me heel gelukkig kunnen maken. Ziet er op foto aan de binnenkant heel degelijk gebouwd.
heb nog ruimte voor extra zonnepanelen op het dak, de fietsen kunnen mee, enkel de scooter is dan pech onderweg, alhoewel er een trekhaak is, dus dat opent weer andere mogelijkheden.
Heb ze gemaild, want ik kan me nu toch écht niet inbeelden dat hun watervoorraad 15/20l is voor een pompbak, wc en douche... :shock:

(ok, t'is geen bus, maar 25k vraagprijs voor iets dat er instapklaar uitziet op foto is wel de moeite waard om te gaan bekijken!)

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 22:26

Maar deze bus is gewoon.... :crazy: Ik ben verliefd!

PaulBng

Bericht door PaulBng » do 28 dec 2017, 22:39

Die is leuk!
Paul
-----
Wie dagdroomt heeft nachtrust ...

kampo

Bericht door kampo » do 28 dec 2017, 22:43

Die bus is een kult-voertuig maar waarschijnlijk niet ideaal als je prijs/kwaliteit/bedrijfszekerheid wenst.
Eerder iets om naar te kijken en te laten staan.

De MB LN2 814 of LK (Leichte Klasse) kan je voor die prijs niet zelf bouwen.
Hij is moeilijk verkoopbaar in Duitsland wegens iets onder-gemotoriseerd en Euro 1
Voor jullie doelstelling waarschijnlijk wel goed. Ermee gaan rijden ! De prijs is goed en nog onderhandelbaar.

De DAF 1900 paardenwagen (roest onderaan ?) kan je zeker een heel stuk goedkoper verwerven.
Met het stuur aan de verkeerde kant zal werkelijk niemand die willen.
Inderdaad voor jullie maakt het niet zoveel uit. Jullie kleine scooter zou ik dan vervangen door een Jeep.
En in de rest van de garage kan je je tuinmeubilair opbergen :-B Binnenruimte en inrichting zijn er ruim voldoende.
eeeuh...inderdaad 12 meter x:D
Groeten Kampo

WanderingSouls

Bericht door WanderingSouls » do 28 dec 2017, 23:41

Bus: Absoluut. Als ik er niet permanent in zou gaan wonen, kocht ik hem meteen.

MB 814: Dat is mijn nummer 1. Van alles dat ik al gezien heb, WIL ik deze. Heb ze gemaild en ben in blijde verwachting. Ik zou er echt érg de pest in hebben als hij onder mijn neus weg zou gaan. Hopelijk geven ze me een optie tot ik hem kan zien. Da's nu de enige tot nu toe waar ik even serieus gas voor wil geven om hem zo snel mogelijk te gaan zien. Mijn vrouw en ik zijn er quasi zeker van op basis van de foto's dat dit het voertuig voor ons is. En de prijs is exact wat ik wil uitgeven, dus als er nog 2.000 afkan, kan ik de rest van het dak vol zonnepanelen steken.

Goed dat je me het ook zegt vd motorisatie. Dat is hetzelfde met de 409. Maar mij stoort het niet (altijd). De lichtinval en lay-out zijn echt wat we wensen. Het is geen bus, maar komt er naar gevoel inzake lichtinval wel héél dicht in de buurt. Ja, ik ga er van dromen tot ze me antwoorden. Wel sneu dat je niet kan zien hoe lang hij al online staat, tenzij ik iets gemist heb?!

De Daf zou ik vooral doen voor de grootte, maar de MB 814 heeft verreweg mijn voorkeur!

paul snip

Bericht door paul snip » vr 29 dec 2017, 0:00

Die Mercedes is wel behoorlijk underpowered hoor! 140 pk en 8 ton totaal gewicht (dat betekent 814). Verder een mooi ding. En deze auto's staan technisch ook als zeer robuust bekend. Op de autobahnhellingen zal je waarschijnlijk vooraan in de file rijden.
Vrijheid is een volgetankte Mercedes.... ehhh Ford.... ehhhh Fiat...correctie Citroen ;-)

AadenAnke

Bericht door AadenAnke » vr 29 dec 2017, 2:50

Die Volvo kijk goed zou ik zeggen! Vooral het ijzerwerk achter de polyester beplating ik verwacht aardig wat roest of hij moet al eerder gestipt en gerepareerd zijn. Heeft erg veel smoel maar ik zou wel 3 keer achter mijn oren krabben. Rij al sinds 1985 in het OV in Nederland heb ze allemaal voorbij zien komen. Km stand geloof ik niets van!!! Minstens een 1 of zelfs een 2 ervoor denk ik! Kunnen de motoren wel hebben maar de rest? Is de vraag is dat al vervangen of nog niet?

Veel wijsheid Gr. Aad

pele

Bericht door pele » vr 29 dec 2017, 3:28

Ik hoop voor jullie dat je die Mercedes kan kopen. Mooie inrichting, weinig kilometers, geen werk aan, behalve misschien watervoorraad en solar uitbreiding.
Zeer weinig km voor een motor die onverslijtbaar is en in de wijde wereld herstelbaar. Zeer weinig vemogen is natuurlijk een groot nadeel, maar je zal er overal mee kunnen komen. Voor jullie is het in eerste instantie een mobiel huis, minder reiswagen. Succes!

Plaats reactie